maanantai 10. joulukuuta 2018

ValokiRjain kodin somisteena



R niinkuin rakas

R-kirjaimella on muitakin merkityksiä, se on esimerkiksi äitini nimen alkukirjain. Pidän R-kirjaimen muotokielestä, olen aina pitänyt. En osaa selittää viehtymystäni joihinkin kirjaimiin ja numeroihin mutta sellaisia on minulla ollut ihan pienestä asti. Joistakin numeroista ja kirjaimista on sellaisenaan tullut mieleen jokin ihminen tai asia. Sitä ei ymmärrä välttämättä kukaan muu kuin minä itse. Olen aina ollut hieman erikoinen persoona, olen kiinnittänyt huomiota toisten mielestä kummallisiin seikkoihin ja asioihin, kuten autojen rekisterinumeroihin. Olen hihkunut ja huitonut muita katsomaan näkemääni mutta muut ovat vain pyöritelleet silmiään eikä nähneet asioita samalla tavalla. Toisinaan se kummastuttanut ja hämmentänyt mutta nykyään osaan jo suhtautua siihen neutraalisti - saan innostua asioista vaikka muut eivät niitä ymmärtäisikään. 

Angela Production, Kouvolan lakritsi, TuplaKupla

Jokin aika sitten kerroin kaupallisen yhteistyön kautta saamistani sisustus-/valokirjaimista. Tilasin lastenhuoneeseen kolmiosaisen valokirjainkokonaisuuden lasten nimien etukirjainten mukaan. Kirjainten hauskana ominaisuutena oli magneettisuus eli kirjainten paikkoja voi vaihtaa miten päin tahansa ja ne kiinnittyvät sekä syttyvät magneetin avulla. Valaisin toimii verkkovirralla. Toinen isompi valokirjain, jonka tilasin on tämä 20 cm korkea R-kirjain. Väriksi valitsin perinteisen musta-valkoisen, musta on elegantti ja valkoinen etupaneeli päästää valon kauniisti läpi. Tosin tämä valaisin näyttää kauniilta ilman valoakin, sisustuskirjaimena. 

Paikkansa R-kirjain löysi olohuoneen sivupöydältä jota koristaa lisäksi lasten valokuvat ja talven tullen esille tuodut omenapuunoksat jotka olen koristellut jouluisasti itsetehdyillä koristeilla. Kokonaisuutta koristaa myös tuo ihana kultainen laukku, joka oikeasti on paperista valmistettu lakurasia. Pieniä arjen ylellisyyksiä. Tuolilla pöydän edessä on tyynyt, joiden kankaan olen painattanut itse suunnitellemastani sametista, kankaassa on kuvia minun ja mieheni isovanhemmista, sekä lapsistamme ja meidän oma hääkuvamme. En raaski käyttää tyynyjä sohvalla, en halua että likaantuvat.

Rakastan kierrätystä, uusiokäyttöideoita ja DIY-juttuja. Sellaisista meidän koti suurilta osin koostuukin. Sisustuskirjaimet ovat olleet hankintalistalla kauan aikaa, mutta sellaista löytäminen on osoittautunut haasteelliseksi. Joskus harvoin niitä on kirppareilla näkynyt mutta hinta on ollut liian kallis. Myös turvallisuus huolettaa jos kyseessä on toisen kyhäämä sähköviritys. Onneksi sain sitten mahdollisuuden saada yhteistyön kautta nämä kirjaimet, jotka eivät hinnaltaankaan ole liian kalliita ja turvallisuudestakaan ei tarvitse olla huolissaan. Toisinaan on siis ihan suotavaa hankkia uusi tuote.






Kaupallinen yhteistyö Light My Word

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti